Man är snyggare när man äter!

What a day! man tror som människa att om man tränar blir man som ny, snygg och man kan göra dagen fullständig. Men för er som trodde på det påstående är det helt fel. Jag tog tåget imorse i mina enormt snygga träningskläder och togmig till gymmet innan skolan. På gymmet är man snyggast i världen och kläderna sitter slim och bär färgen svart och man börjar nästan tro man är smal. Men då dyker eländet upp i min värld. Duschen kallar och den tar jag mig igenom med ett enormt bra älskat shampoo och hår inpackning... Nu händer det. Först vill jag kritisera detta ljus som skiner så glatt i omklädningrummet. Det är ingen vän till mig. Det är nästan så att man tänker att man var snyggare utan smink.  Iallafall åker min svarta väska fram och ska ge glans och strålning för dagen men i två dagar i rad har sminket blivit galet och kläderna sitter fel och är fel och håret är konstigt och ja, jag vet inte alla moment som tar sin vändning. Det känns inte bra. Man är klar til slut och tar sig 100 meter till skolan i hopp om att det ska vara en bra dag. när man kommer hem efter en trevlig tåg tur... Så ser man sig i spegeln.. Ni anar inte. Jag är vit har bölder och har aldrig skådat mig sådan. har nu bytat kläder tre gånger sedan jag kom hem men inget stämmer. Jag gillar inte de här dagarna. Ska man strunta i och träna och låta kanske den ädla sanningen vara den att jag är snyggare när jag äter än när jag tränar? det är nog ett klokt beslut jag tar känns det som. Dagen fortsätter iallfall timmarna går och dem ska uttnuytjas till max. Det blir nya IKEA som är helt ny öppnat i Malmö. Efter det blir det Maxi, Coop, Netto för att inhandla till mitt kalas som jag ska ha på söndag när jag fyller år. Ikväll blir det Make Up store.. får handla in lite på lagret för dess dagar.. kanske hittar jag de produkte hos en kirurg. Micheal Jackson blev ju vit.. Då vill jag bli brun!

Kommentarer
Postat av: Helena

Haha, du är så vacker när du äter men det är insidan som räknas och där är du vacker Rebecka! :-)

2009-10-31 @ 19:17:12
Postat av: Lisa

aldrig kul med dåliga dagar.

men när dom väl kommer brukar jag göra så att jag ser mig omkring bland alla runt mig och tänker: hur ser deras liv, vardag etc ut? är det något jag skulle vilja byta till?



det kanske låter lite konstigt men jag kan lova dig att man upptäcker hur bra man har det och att man duger precis som man är. det har iaf aldrig slått fel för mig :)

2009-11-02 @ 22:10:18
URL: http://lisawahrer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0