5 km!

Ja, jag har dock inte kommit fram till någon bra tränings studio. Men jag har varit på Bulltofta och gått 5 km i rask takt. Det känns i benen nu faktiskt. Blev en sväng in till stan ikväll. Hälsade på mammas chef och tog en fika. Ops! vad ska man göra? Vara oartig och tacka nej? Tror inte det! Nu är det fortsatt plugg. Man läser så mycket att ögonen går i kors tycker jag. Det blir fortsatt läsning fram tills middagen är klar. Hör hur det steks grönsaker. Jo jo nyttigt ska det vara. Får kompensera lite.

Sen bli det ett härligt bad. Ser fram emot det.. Mmm. Jag ska inte göra som jag gjorde sist. Det är namligen inte så ofta jag badar här hemma, så sist var väl för några månader sen. Jag började fylla badkart vilket tar ungeär en halvtimme så då får man fösöka sysselsätta sig. Jag hällde i lite badskum precis när jag satte på vattnet. När karet väl var fyllt satte jag mig i vattnet tillsammans med några enstaka skumbubblorsdan satte jag igång bubbelbadet. Jag tog en ny veckotidning och läste och läste, njöt och läste. Efter en stund tittar jag upp från min tidning. Jag säger bara en sak! Det ska inte vara bubblor på i badet när man hällt i skum. Hela badrummet var fyllt av skum. Jag fick resa mig gå i denna badimma. Ta ducshen och spruta bort allt skum sedan blev det till att skrapa vatten. Nej jacuzzi och badskum går inte ihopa. Det var precis som om man var mitt i en rolig komedi film.

Till nästa gång vet jag! Inget skum!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0