Bruksanvisning? -Ja tack!

Folk köper nya garderober far runt på ikea köper nya diskmaskiner, tvättmaskiner till höger och vänster... och skruvar och har sig och försöker lösa bruksanvisningar som man ibland undrara om man drar in pengar på det oxå och låter en klump dagisbarn få måla ut hur det sitter ihop. Men någonstans så löser det sig.. och efter ett tag kan man faktiskt tvätta, diska, hänga in sina kläder. Men ett möblemang är oftast väldigt logiskt. Om du köper en stol i olika delar kan du alltid få ihop den utan anvisningar för du vet att det ksa bli en stol, du vet hur en stol ser ut.
Men hur är det egentligen med livet? Vi vet inte, har ingen aning om våra liv kommer bli garderober, stolar, bord eller diskmaskiner. Livet, det skulle jag vilja ha en ordentlig bruksanvisning på. Männikan gör livet och livet är i människan. Saker och ting kan vara alldeles underbara, roliga, sorgsna, irriternade, glatt, härligt och väldigt komplicerat. Men vi får nog ihop den där anvisninge någon gång bara att det tar en längre tid, ännu längre för vissa. Man få njuta det få stunder som bara ligger i ens händer och kämpa när det tar emot. Någon gång lär ju vinden vända?


Min vind har inte vänt än, och jag önskar man satt på ett plan och var på väg norr ut? eller kanske till och med ännu söder ut? och den där vinden kunde fånga mig i medvind. (Asså om jag bor i söder och tittar ut mor havet och vinden kommer så tar den mig till norr, om jag vill till norr så blir det ju medvind!?)
Idag har jag haft tenta hela morgonen och förmiddagen det kan ju vara trevligt för somliga och otrevligt för andra. Frågar du mig? Ja, alltså det är ju roligt att lära sig nya saker men det är också roligt att göra annat.. jag tror jag spar frågan tills reultaten landat i mailboxen. Eftermiddagen blev jobb och härlig promenix med Jenny!

Igår gick jag och la mig klockan nio, men vad hjälpte det? inte har jag varit mycket piggare för det idag och plus att jag sov extremt dåligt inatt. Så nu är klockan halv tolv och jag är inne i vanlig rutin igen. Imorgon ska jag, Rhode, farmor och farfar köra till Vittsjö och plocka kantareller, äta våfflor och köpa pizza. Det blir nog en alldeles speciell upplevelse. 
Godnatt människor sov gott. Och välkomna imorogn till en härlig tisdag med små ting som ska fylla vår vardag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0