Har du sett fru kantarell?

Åh, ja det har jag. Har både träffat farmor och svamp idag. Regnet öste ner imorse och klockan nio att jag vid frukostbordet med Rhode hos farmor och farfar och trodde vi skulle behöva ställa in vår lilla svamp-skog-fika utflykt idag. Men vi satte oss i bilen, riktigt obehagligt att köra så mycket som regnet öste ner.. men Gud hörde bön och regnet upphörde. Till och med solen har skinit på oss idag. Det blev en riktigt hrlig heldag med mycket skratt och gott att äta.. Lunch, fika, våffla, godis och pizza. jo då.. Halv sex ska denna vackra kvinna vid namn rebecka infinna sig på gymmet.. efter en dag med farmor och farfar behövs det!



Den första funna kantarellen!



Vilopause i blöt mossa!



Söta Rhode!



Farmor och Farfar framför sin gamla sommarstuga!



Detta fina hus/herrgård berättade farmor idag att det tillhörde vår släkt och var ägt av hennes farfar men att det en gång såldes.. Och då undrar man varför man inte blev född tidigare och kunde ha styrt upp lite grann så huset såklart fortfarande var vårt släkte och jag skulle bo där nu. Då hade jag ju mått bra, eller kanske tom ännu bättre!! Ja ja, dem kunde väl inte änka för några år sedan....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0