Sitter i New York!

Dock är det inte sant men skulle kunna vara, eller någon annanstans i världen. Var som helst dock i en mycket bra film med uträknat slut. Jag sitter hemma i soffan i min nya mysdress i leopard i soffan med datan i knät och lugn härlig musik i högtalarna och med balkong dörren öppen så jag riktigt hör hur regnet faller utanför. Det skulle kunna vara en scen av en mycket romanstisk film. Då det är ungefär halva filmen kvar och det sanna kärleksparet snart ska  återfinna varandra. Men så slutar nog inte min dag. Min film slutar med en promenad med Bongo och en planering på en tidig läggning för sängen och somna till min bok "Tusen strålande solar".

Annars vaknade jag som en seg sol klockan sju och drog på mig träningskläderna för en liten jogging runda. Alltså jogging är verkligen det tråkigaste jag vet.... Dagen bjöd på jobb, huvudvärk, ryggont, tacos och daim. Testade den nya daimen idag med päron. M! Riktigt god var den, sådana skulle jag gissa stort på att det blir fler av.

När jag anlände klockan halv sex till mitt underbara hus som stod tomt fick magen fyllas på med skånsk, vaniljyoghurt med blåbär och kladdkaka med grädde, bananer och hallon. Magen sa ifårn snabbt av mätthet, o Bongo blev glad som fick slicka skålarna! Bara man kan glädja någon!! Har nu tillbringat tre timmar i soffan framför Johan Falk och det är så ljuvligt att bara få slappa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0