Då var det måndag. Har haft en fantastis...

Då var det måndag. Har haft en fantastisk helg. Glädjen börjar spritta sig i kroppen igen. Efter en tid Av längtan efter glädjerus är dentillbaka. Helgen har bjudit på underbara människor jobb, Och mycket skoj! Idag jobbade jag förmiddag men hAr inte gjort något vettigt sen jAg kom hem halv ett. Det enda jag hör är moster ljuva stämma som säger - ska du behålla den här? - jag dammar här! - det är okej om jag kastar denna va?... Hajar ni? Det är storstädning i vardagsrummet på ovanvåningen och moster kliar sig i huvudet och förstår ingenting av varför man har cirkus två hundra filmer var av hundra oöppnade? Men det vet jag... Eller tja inte riktigt alla den där oöppnade filmen på tyska vet jag ju inte hur den hamna här? Måste vara mamma som får för sig att hon ska lära sig tyska och inhandlar något så dumt. Men nu är det fin i vardagsrummet och två stora kassar slängdA... Jag är nöjd Ronja är nöjd Rhode är nöjd moster Pernilla...hmm inte Så nöjd. Önskar nog hon kunde få kasta mer. Men det går ju inte, även om jAg väldigt sällan ser på alla disneyfilmer på VHS och astrid Lindgren så går det bara inte att kasta. Jag menR att det måste vArje svensk flicka ha i sin bokhylla. Hon tog en titt i min garderob igår och konstaterAde tillsammans med mig att jag inte får plats med mina saker. Det är omöjligt. Ronja som är hemma över sommarn som vanligtvis bor i örebro erövrade en av mina garderober när hon anlände i juni. Jag blev tillsagd att ta alla mina klänningar i Robins garderob, men där har han skjorter så alla klänningar får inte plats. Så i två månader tid är det ett tjugotal klänningar som varje dag gör en resa från min säng till Robins säng ut i soffan tillbaka till Robins säng in på Rhodes rum in på min säng... Osv. Men garderobs problemet är kvar och olöst när jag flyttar, tänker jag bara ta en lägenhet där jag kan ha Walk in closet, annars kan jag faktiKt bo kvar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0