Fy Skäms!

Fy skäms på mig! Det har varit en dålig uppdatering. Skyller på flyttahemmifrån känslan som snurrat runt och gjort mej berusad till att glömma i en hel vecka. Jag har ju bott i Lindas lägenhet och passat Alice. Nu är ag tillbaka i mitt familjehus. Det har varit så skönt att bo själv en vecka. Ibland kan man uppskatta ytterst små saker som till exempel att kunna få lov att sätta sin väska precis vart man vill när man kommer hem. Eller ta disken dagen efter för att något roligare kom emellan. Men mamma har ju såklart påminnt om att hon finns genom att ringa cirkus 7 gånger om dagen. Hon som ibland brukar i sin irritation kläcka ut sig att det var bättre om jag flyttade.. men att jag skulle känna ensamhet. Vem är det om känner sig ensam hallå? Dags att börja tänka på vad vi säger gah?
Så en veckas semester kan man säga. Har nämligen inte jobbat så mycket som jag brukar denna veckan. Och jag måste säga, Åh vad skönt! Hade nästan glömt bort hur man andas och vad som händer i kroppen..


Idag har jag tillbringat förmiddagen på kalas, det är något jag tycker om! Har tränat inför tentan imorgon, vilket innebär att jag ska spela 4 låtar på gitarr imorgon utantill och sjunga inför gruppen. Var i United på eftermiddagen. Det var Super Sunday. Så bra! Att gå på möte känna människorna, glädjen, musiken och undervisningen ger mig en total inspiration till att börja en ny vecka. Sen att livet ändå går väldigt upp och ner i vågor och att jag inte varje dag ser ljuset i tunneln.. Det är mer eller mindre mänskligt. Och vi alla känner det mer eller mindre på olika sätt.. Men det finns ett hopp iallfall och en tro som gör att vi/ jag vill försöka att klara ut veckan, livet, arbete och skola.

Avslutat kvällen med att se på Irene Huss på kanal 5. Åh vad man kan drömma sig bort snabbt.. När filmen var slut och Bongo ville ut på promenad, hamnade jag helt plötsligt mitt i ett fall tillsammans med min spårhund i lilla Åkarp för att hitta gärningsmannen och hjärnan skriver ett helt bra film manus/ verklighet i huvudet på mig.... Oj, oj vilken ålder var det nu igen på dej min dotter hade mamma kunnat säg. men man måste drömma och en dag tänker jag bli polis! Nu finns det iallafall i min fantasi, det är en bra början..

Sov Gott unika människor och ha en bra start på en ny vecka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0