Lycklig

Lycklig är bara förnamnet på vad man kan vara när det är 15 grader varmt och solen skiner..

Jag vaknade imorse 7:53, det gjorde även Christian. Han gick upp.  Jag försökte somna om. Jag låg i sängen och tänkte för mig själv att Christian kanske skulle fixa en god frukost till mig. Jag hörde hur han satte på ägg i köket, att vattnet koka. Efter en liten stund öppnade han dörren, i min dröm gick han iväg för att köpa bullar och semla till mig. Men dörren slogs igen lika snabbt igen. -Typiskt, han skulle bara hämta tidningen. Skulle han inte gå iväg och köpa frukost? Jag fortsatte lyssna: Äggen kokade fortfarande, klart att han inte kunde gå än. Efter en stund hörde jag hur han tog på sig skorna, sedan somnade jag. Halv tio väckte Christian mig med frukost, han hade varit och köpt bullar. Ingen semla men vad gjorde det, när han hade köpt medicin till mig som varit sjuk - banan och Marabou Choklad. En helt perfekt morgon.

Vid tolv tiden var det en snabb fika hos Christians föräldrar. Jag och hans mamma var ute och gick en timme. Det var då jag insåg att  jag hade alldeles för mycket kläder på mej. Vilken underbar känsla. Att få svettas utomhus. Det var inte igår och inte i förrgår och inte dagen innan det o.s.v. Så ljuvligt. Eftermidagen jobbade jag, gissa om hela Åkarp skulle grilla idag? Det ska vi göra imorgon med Christians föräldrar.

efter jobbet var jag och Sara ute och åt. Super trevligt. Kyckling sallad för min del. Så jag kunde klämma i mig lite choklad med lite sånt där kanske gott samvete. Är hundvakt tills imorgon för Bongo så jag har ju fått kvällspromenad. Mer motion och mera mat bjöd denna lördag på=)

Nu tänkte jag faktiskt gå och sova! Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0