Onsdag!

Sandra och Annika har precis lämnat lägenheten. Vi har haft ett mindre effektivt arbete idag. Vi fick gjort vad vi skulle men dock tog det lite längre tid än vad det hade behövt. Jag hade bakat bröd så det blidde en kopp te med nybakat bröd. Gott! Hoppas jag förstås att dem oxå tyckte.

Nu måste jag sätta igång med min planering inför nästa vecka. I ettan. kanske jag skulle ta en sväng om med dammsugaren också? Eller det kanske är så att Christian väldigt gärna vill göra det när han kommer hem halv fem? Det kanske är så att det är egoistiskt att jag dammsugar utan att fråga om han vill, han gillar nog det för han har gjort det förut.

Jag ska hinna laga mat också. Idag blir det soppa. Tomatsoppa med pasta. När jag sa till Christian igår att vi skulle äta det idag blev han öerlycklig men samtidigt tittade han märkligt på mig och sa -Kan du verkligen laga det?
Vad är det för fråga? Det är väl såklrt att jag kan?!! Jag var ju tvungen att frågesätta hur han i alla sina dar inte trodde att jag kunde göra tomatsoppa.
Det visade sig att sist vi var på Maxi så frågade han om vi inte kunde köpa tomatsoppa och jag svarade att vi behövde inte köpa någon färdig utan att vi faktiskt kunde göra egen. Denna lilla händelse orsakde att jag blev trodd för att inte kunna göra tomatsoppa. Tomatsoppa och hembakat bröd blir det ikväll iallafall.

Vid femtiden ska jag äntligen få nya naglar. Så härligt! Dem är inte snygga nu kan jag tala om. Det ska bli så skönt. Känna sig lite snygg igen. Lite iallafall. Jag tror inte jag kan få tillbaka min självkänsla/ självförtroende om inte solen tar sin ståtliga plats snart och visar termometern vad den ska visa. Men jag och vädergudarn har väl en ouppklarad konflikt just nu eftersom att de sände snö. Sol- Snö tre bokstäver o varje orde och båda orden börjar på S, men så svårt kan det bara inte vara att förstå!!

Nu ska jag försöka mig på något sunt det går säkert för nu åker Whitney  på högsta volym på stereon!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0