Varför alla dessa böcker?

Ja, hur spännande får mitt liv bli just nu? Plugg idag igen. Det är det där med dramatiseringen. Tror att jag bestämt mig för att utgå från Vikingatiden. Om en man som kommit till 2000-talet i tidsmaskin och bemöter klassen som om de ska slåss, handla, sno? När de inte vill de.. ser han att de är kvinnor i rummet. Frågar om de e slavar.. och han har  förstås massa frågor till "barnen" om hur de lever.. os.v. Typ något sådant. Men det stora tråkiga i det hela med Högskolan är ju all litteratur. Att man måste ha med alla de böcker det står i planeringen. Dem är jätte svåra att få tag i. Nu ska jag bege mig ner till skolan och göra ett försök på at hitta dem...

Påvägen hem tänker jag stanna till som den blomsterflicka jag blivit och köpa mörk lila tulpaner. Christian tycker det är så onödigt att köpa blommor, säger han. Så tänkte jag att han sa det för att jag inte skulle köpa några igår för att han som hjälten i mitt liv skulle komma hem med en bukett. Men nä.. det var mina drömmar som talade. Här får man köpa sina tulpaner själv. Det tänker jag göra idag!
Men han är så bra på så många andra sätt!

Nu får jag väl in i badrummet och se om jag kan förvandla ruckel till kvinna! Ha en bra dag på er! Kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0