Godmorgon! Jag har inte övergivit er!! Jag...

Godmorgon! Jag har inte övergivit er!! Jag har bloggat hela veckan, men tydligen har inläggen inte visats på bloggen:( nu hoppas jag att det ska funka son vanligt igen! Måndag morgon! Sitter på bussen påväg till praktiken. Nu på morgonen blir det svenska. Vi ska göra något jag längtar efter;) vi ska se fem myror är fler än fyra elefanter om bokstaven à, ä och å. Vi jobbar med vokalerna. efteråt kommer halva gruppen få bilder och den andra halvan på ord, på de ord som varit med i filmen. Man letar upp sin kompis och när man hittat varandra pratar man samman och bestämmer hur vokalen i ordet låter. På so/ no ska vi prata om vad man får lov att kasta i toaletten. I grupper på tre får de ett A4 med en bild på en toalett och ett A4 med bild på en papperskorg. Eleverna kommer få olika saker så som tops, bomull, hår, toa rullar, rit papper och toalett papper och seda än placera ut föremålen på rätt bild. Efter det kommer de två bilderna sättas upp på klassens toalett och eleverna kommer att få rita en bild. De föremål de


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0