Tre veckor har gått. Mitt vik ät slut som ...

Tre veckor har gått. Mitt vik ät slut som musik-lärare. Tur dagen avslutades bra. Den började lite si sådär obekvämt. Jag bar out of My mind( vad är den svenska översättning, funderat på det idag?) om att jag skulle stämma om alla gitarrer. Lektionen började och 12 gitarrer var ostämda. För en nybörjare på gitarr som jag är, klarade tanten (jag) inte tempot. Oj, klass fem spelar lite ostämt. Jag lärde mig spela gitarr i julas inte aktivt. Klarade jag inte att stämma 12 gitarrer på gehör. Sorgligt men sant. Lik som man tappat kondisen om man inte tränar på någon vecka tappar man musiken. Hemskt. Känner att jag måste ge det tid. Avslutade dagen med nästa klass fem. Vi körde på hel orkester. Piano+ gitarr( dem jag hann stämma) trummor och maracas och sång. Så kul, blev riktigt lyckat. Vi avslutade även med att sjunga två stämmigt. Hjälp vad kul det är när det funkar!!:) nu är jag på bussen på väg hem.( slutade lite tidigare) för att skriva på examens arbetet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0