Tekniken.

Tror jag blir galen. Jag älskar datorer, telefoner ja, allt som är tekniskt finns ju lite till. Men gah (!) när det inte fungerar?! Ska 60 minuter av min arbetsdag kräva att jag ska springa runt på jobb och leta efter tekniskens under. 1. Min dator fungerar inte. 2. Lånar en annan dator. 3. Internet fungerar inte, en kollega har lånat hem typ anslutningen. 4. Tar ut nätkabeln till min dator. 5. Kopplar den i annans dator. 6. Skrivaren fungerar inte. 7. Bytar dator för annan skrivare. 8. Datorn har inte word, alla mina geometriska former borta. 9. Ny dator + att jag bär runt på min lilla anslutnings-nätverk-kabel. 9. Skrivaren till fungerande dator saknar patroner. (Liksom min egen skrivare).

Så nu slutar detta med att jag  på arbetstid bloggar om hela eländet. Jag säger som de gamle skulle sagt.

 "Det är så modernt."

"Teknik är skit."

 "Det var bättre förr."

 "Tekniken är bra när den fungerar."

Men NÄ (!) det var inte bättre förr. Jag älskar tekniken om bara skrivaren kunde fungera.

Trubbel 10. Jag måste nu ringa och beställa nya patroner. Vad heter dem då? Usch!

MEN, jag är inte bitter. Solen skiner!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0